Po doświadczeniach z firmą Hostpower (opisanych tutaj) postanowiłem podejść do kwestii hostingu dużo bardziej rygorystycznie. Przede wszystkim 2 tygodnie testów, podczas których przetestuje każdy możliwy aspekt działania Railsowych aplikacji na hostingu. Postanowiłem przetestować także sam kontakt i poziom wiedzy adminów.

Odpowiemy – i to nawet z nadmiarem informacji

Przyzwyczajony do lakonicznych “nie da się” bądź “zgłoszone – czekaj parę miesięcy”, byłem cholernie zaskoczony szybkością oraz co ważniejsze jakością udzielanych mi odpowiedzi. Na każde moje pytanie, zadane mailowo – otrzymywałem odpowiedź w przeciągu 0.5 – 12h (zależnie od pory).

Każda odpowiedź od administratora zawierała wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie oraz bardzo często także rozwinięcie odpowiedzi w formie linków do ich własnego, często uzupełnianego wiki, czy też innych stron.

Admin słucha – czyli nie piszesz w próżnię

Poza odpowiedziami na pytania związane z hostingiem, bardzo szybko reagują także na zgłoszenia błędów w ich autorskim panelu (o którym później) czy też inne uwagi.
W przeciągu kilku miesięcy naszej współpracy, zgłosiłem kilka uwag które nie były nawet usterkami a raczej propozycjami “usprawnienia” hostingu. Jakież było moje zdziwienie gdy za pierwszym razem, otrzymałem odpowiedź że moja propozycja została wdrożona i już działa :)

Ostatnią taką propozycję wysłałem 4 dni temu. Od 3 dni działa w systemie :)

Wiem, umiem a jak nie to przynajmniej się przyznam

Oczywiście nikt nie jest idealny i nikt nie wie wszystkiego. Na jedno z pytań admin nie umiał odpowiedzieć, do czego się przyznał. Po znalezieniu odpowiedzi na pytanie, wysłałem ją adminowi – po czym trafiła ona do ich wiki.

Livechat – pytasz, odpowiadają

Kolejną bardzo przydatną rzeczą jest livechat z adminem. Wystarczy wejść na stronę hostingu, zalogować się i pytać admina. Świetna sprawa jeśli mamy jakieś wątpliwości i chcemy je szybko rozwiać. Livechat działa praktycznie codziennie (a czasem nawet w weekendy).

Rails – passenger i wszystko gra

To tyle jeśli chodzi o kwestie kontaktowo-wiedzowe. Zero zastrzeżeń. Jeśli chodzi o Railsy i ich obsługę – wszystko działa bardzo dobrze. Aplikacje hostowane są na passengerze, przez co zarówno prędkość jak i stabilność działania, są na bardzo wysokim poziomie.

Oczywiście jest SSH i możliwość instalacji własnych gemów (która w hostpower czasem działała a czasem nie). Także jeśli chodzi o działanie aplikacji napisanych w Ruby on Rails – jest bardzo dobrze. Projekt tworzy się z poziomu autorskiego panelu. Następnie uploaduje kod i migruje przez ssh.

Autorski panel – czyli wiemy co mamy

Jak już wyżej wspomniałem, panel jaki ma VIPserv jest rozwiązaniem autorskim. Szata graficzna jest ascetyczna, jednak mi to odpowiada. Wszystko czego potrzebuję znajduje się w opcjach panelu. Jeśli czegoś nie ma to albo zrobić można to po SSH albo zgłosić. Jestem pewien że uwzględnią.

I to by było na tyle. Odkąd jestem w VIPservie, nie miałem żadnych problemów z kodem. Czy to pisanym w RoRze czy też w PHP (czystym czy Zendzie). Nie miałem także problemów z innymi usługami.

Pad zdarzył się jeden. 15 minutowy – Apache ze względu na błąd w kernelu, zawiesił się. Administrator dodał po tej awarii stosowne zabezpieczenie zapobiegające temu.

Z czystym sumieniem mogę polecić ten hosting jako godny uwagi·